Okavanga Delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu Okavanga Delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu

Okavanga Delta

Door: mmv

Blijf op de hoogte en volg Mart

01 Oktober 2014 | Botswana, Maun

28 sept. Safari met Jeeps door het Etoshapark. Eerst 35 km over de weg naar het park om 06.00 uur.
Berenkoud ondanks dikke kleding en dekens. Rijp aan de struiken en iemand meende zelfs een pinguïn te zien op 3 uur. Hij wees toen naar links en wij hebben hem gemist.
29 sept. Via het park op weg naar Rundu. Lange rit, de lunch vond plaats in een Wimpy’s (!?) zodat chauffeur naar de airco kon laten kijken, daar deze regelmatig uit viel. Niet zo handig bij 35 gr. Prachtige lodge aan het water en uitzicht op Angola aan de overkant van de rivier. ’s Avonds voor het diner een Namibische dansgroep. Verzorgd door het personeel (keukenmeisjes hadden de netjes nog om hun haar en de kok in koksbroek roerde de grote trom).
30 sept. Om 9.30 uur op weg naar Caprivi. Onderweg weer vele kralen en ook een voorbeeld van het plaatselijke goederenvervoer. Een slee gemaakt van boomstammen getrokken door een paar ossen.
Ook een school bezocht. Gisteren hadden we al diverse schriftjes, kleurpotloden, voetballen e.d ingeslagen. Ook een inzameling gehouden zodat leerlingen van arme gezinnen toch examen konden doen. Het onderwijs is gratis, maar je moet wel zelf het uniform betalen (schoolfonds). Wie het schoolfonds niet betaald mag geen examens doen.
Prachtige Lodge aan de rivier met Nijlpaarden en Olifanten aan de overkant. Om 17.00 uur een boottocht op de Okavangarivier. Veel Nijlpaarden gezien. Veel vogels en dan eindelijk ook de buffel.
Op een klein eilandje zat een kleine krokodil. Weer lekker gegeten en vroeg naar bed want om 06.00 uur gaat weer de wekker voor een lange reis naar Botswana.
1 okt. De grens met Botswana gepasseerd. De benodigde stempels gehaald en het hoofd van de douane wil graag met ons op de foto.
Morgen gaan we 2 dagen de Delta in en kamperen in de bush. Spannend en geen internet. Tot over 3 dagen.

• 01 Oktober 2014 - 23:45

Menno :

Iets op drie uur zien... Dat is toch rechts?!

• 02 Oktober 2014 - 07:55

Daphne :

Gaaf joh!! Het valt me echter op dat veel beesten geen voeten hebben (nu weer een giraffe zonder hoefjes), komt dat door deze website? Knipt die voetjes eraf?