We hebben hem! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu We hebben hem! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu

We hebben hem!

Door: mmv

Blijf op de hoogte en volg Mart

04 Oktober 2014 | Botswana, Maun

De laatste 3 dagen hebben we doorgebreacht in de Okavango Delta. Midden in de delta was een tentenkamp ingericht en we vertrokken daar met twee grote Jeeps naar toe. Een lange rit over een slechte zandweg (dus veel stof).
We mochten slechts bagage voor 2 nachten meenemen, dus dat was lang nadenken wat mee kon en wat niet. De koffers gingen in de bus, die op het parkeerterrein van de Lodge in Maun achter bleef. We zouden hier zaterdag weer terug keren en nog een nacht doorbrengen.
Aangekomen in het kamp wachtte ons een kleine teleurstelling. De in de folder beloofde comfortabele tenten met bedden, bleken koepeltentjes te zijn met stretchers met een dun matrasje. Een ijzeren po voor in de nacht (je mocht absoluut je tent niet uit) en een paar toilet/douche tenten.
Het werd een mooie belevenis. Tijdens de twee dagen in de Bush hebben heel veel moois gezien. Heel veel wild en ook veel mooie vogels en visarenden.
Ook zijn we met kano's het water op geweest. Een zeer relaxte boottocht van 2 uur.
Het slapen ging goed, vooral omdat de kampleiding voor voldoen eten en drank had gezorgd.
En vandaag op de terugweg naar Maun kwam het er toch nog van. Plotseling remde de chauffeur sterk en daar was ie dan het Luipaard.Kijk op de foto links van het bosje in het midden (foto met gedeelte van dak van de Jeep) en je ziet hem. Hans heeft hem beter in beeld en ik zal proberen deze ook te plaatsen.
De Big Five is compleet en we hebben nog een week te gaan.

• 05 Oktober 2014 - 11:27

Marinette En Bas:

Hoi Hans en Marijke, we hebben de reisverslagen gelezen en de mooie foto's gezien! We hebben met jullie te doen: veel stof, soms geen toilet, berekoud, maar gelukkig zien we ook wat drankflessen, dus het komt vast wel goed!! Wij hebben nog veel gefietst en bas gezwommen, maar vanaf heden treedt de herfst in. Kortom ook hier genieten!! Lieve groet uit Deventer van bas en marinette, tot over een week xxxxxxx

• 19 Oktober 2014 - 15:52

Theo Bootsma:

Hallo Mart en Janny,

Wat een fantastisch leuk verslag van onze reis. En de foto's zijn ook super. Ik heb de foto van de luipaard gedeeld. Zeg natuurlijk hier dat ik die zelf gespot heb. Een leuk idee om dit bij mijn volgende reis ook te doen. Nogmaals bedankt voor de gezelligheid die jullie gebracht hebben in de groep. Het is zo belangrijk om een fijne sfeer te houden en daar waren jullie zeker debet aan. Idem voor Marijke en Hans.

Groet, Theo