Chobe - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu Chobe - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu

Chobe

Door: mmv

Blijf op de hoogte en volg Mart

07 Oktober 2014 | Botswana, Kasane

7 okt. Vanochtend al om 05.45 naar het park gereden. Door het park was het file rijden en toen de Leeuw werd gespot probeerde elke Jeep de beste plaats te bemachtigen. Het was net een stockcar race. Toch de Leeuw ontdekt. Verder veel Olifanten en Impala’s. Mooie vogels en ook de Maraboe.
Op de terugweg stak er een groep olifanten de weg over en 1 vond dat wij te dichtbij stonden. Hij kwam dreigend op ons af en ging op 50 cm van onze Jeep voorbij. Ontbijt om 10.00 uur en de lunch alweer om 13.30 uur, afzien dus.
Om 15.00 uur inschepen voor een tocht over de Chobe-rivier. Een prachtige tocht en weer veel dieren gezien, waaronder veel Olifanten, Buffels, Nijlpaarden, Krokodillen en diverse vogels, zoals de Maraboe. Om 18.30 weer terug aan wal. Al met al een vermoeiende dag. Om 19.30 uur diner en dan weer vroeg er in want morgen staat er weer een vroege tocht op het programma en gaan we daarna naar Zimbabwe. Hoe lang de grensperikelen zullen duren weten we niet, maar het kan wel wat tijd in beslag nemen. We naderen het einde van de reis, want zaterdag landen wij hopelijk gezond en waarschijnlijk moe en voldaan weer op Schiphol.