De eerste dag ofwel 2 dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu De eerste dag ofwel 2 dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu

De eerste dag ofwel 2 dagen

Door: mmv

Blijf op de hoogte en volg Mart

07 Augustus 2016 | Indonesië, Batavia

Zaterdag om half 5 ging de wekker. De reiskleding werd aangetrokken en de laatste spulletjes werden in de koffers gedaan. Buurjongen Vincent had de Schipholtaxi al bij ons op de oprit geparkeerd dus om 06.00 uur werd vertrokken naar Diepenveen om Atie en Oetze op te halen, door naar Deventer waar Marijke en Hans al klaar stonden. De reis naar Schiphol liep boven verwachting en er was hoegenaamd geen vertraging, zodat we op tijd konden inchecken. De groep was compleet en we konden aansluiten in de rij. Alle koffers waren goed van gewicht en konden we in de lange rij wachtenden aansluiten voor de douane. I.v.m. de terreurdreigingen waren de controles verscherpt.
We gingen op tijd aan boord en Singapore Airlines vertrok precies op tijd. Na 12 lange uren kwamen aan en konden gelijk door naar het vliegtuig voor de reis naar Jakarta. Nog zo'n 11/2 uur vliegen. Ook de koffers bleken mee gekomen te zijn en de bus met gids Sonja stond al op ons te wachten. Na enige chaos met het inpakken van de koffers, kon er vertrokken worden. Omdat het nog vroeg was gingen we niet naar het hotel, maar deden we een rondje Jakarta. De oude haven werd aangedaan, waar houten schepen gelost werden en het Nationaal museum werd bezocht. Hier kregen we een goede indruk van al het moois wat ons deze reis nog te wachten stond. Toen naar het hotel en na een ijskoude Bintang, die sissend naar binnen gleed, de kamers opgezocht.
Vanavond lekker eten en morgen, maandag, dan rustig op weg naar Bogor.

• 07 Augustus 2016 - 12:10

Menno:

Fijn dat de reis voorspoedig begonnen is!
    Veel plezier!

• 07 Augustus 2016 - 12:41

Jan En Willemien:

Goed te horen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad. Geniet van jullie rondreis!

• 07 Augustus 2016 - 13:03

Susan En Hennie:

Een goed begin is het halve werk. (Hans, gaat voor Go Ahead Eagles helaas niet op!!!).

Goede reis, geniet er van.

• 07 Augustus 2016 - 13:39

Jan:

Leuke foto's ben benieuwd naar de andere straks veel plezier en een hele mooie reis

• 07 Augustus 2016 - 14:47

Betty:

We gaan ons al verheugen op het volgende reisverslag en foto's. Net of we met jullie meereizen! Heeeel veel mooie weken toegewenst! Eugene en Betty