Antiek, Lunch bij Kunstkring en op weg naar Bogor - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu Antiek, Lunch bij Kunstkring en op weg naar Bogor - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Meerdink Veldboom - WaarBenJij.nu

Antiek, Lunch bij Kunstkring en op weg naar Bogor

Door: mmv

Blijf op de hoogte en volg Mart

08 Augustus 2016 | Indonesië, Batavia

Vandaag na een prima ontbijt waar gelukkig ook Europese gerechten te verkrijgen waren, zodat we ‘s- ochtends vroeg niet gelijk aan de nassi hoefden.
Om 09.00 uur de bus in en een vervolg toer door Jakarta met bezoek aan het Gouverneursplein en het paleis konden we helaas niet in (maandag dus gesloten) maar onze onvolprezen gids Sonja had wat ‘smeermiddel’ op zak en mochten we bij hoge uitzondering naar binnen en konden de gevangen vertrekken bezichtigen. Klein, laag en regenwater bleef gewoon op de vloer staan. Ja, die Hollanders wisten wel raad met ongehoorzame Indonesiërs.
Op weg naar de Antiekmarkt gingen we nog even bij het nationaal monument kijken, maar vanwege de naderende feestdag (17 aug) was alles afgesloten met prikkeldraad om eventuele betogingen het hoofd te kunnen bieden.
De antiekmarkt was een belevenis op zich. Allemaal kleine ruimtes, volgestouwd met housnijwerk, krissen, oude grammofoons en je kon zelfs de originele ‘gouden’ rijksdaalders kopen.
Lunch was in het gebouw van de kunstkring. Nog helemaal in koloniale sfeer ingericht.
Heerlijk gegeten met o.m. saté op suikerriet gepresenteerd.
Daarna op weg naar Bogol, een belevenis op zich met een snelweg waar de 8 banen helemaal vol waren en de auto’s kris kras door elkaar reden. En toch weinig voertuigen met deuken. Een wonder.
Morgen gaan we dan o.m. naar de Botanische tuin en proberen Atie en Oetse het geboortehuis van Oetze weer te vinden.

• 08 Augustus 2016 - 17:28

Klaas Kosters:

Wat leuk om op deze manier te kunnen meegenieten. Veel plezier met elkaar. Genieten, dan kunnen wij het ook. Klaas en Ricky

• 08 Augustus 2016 - 18:48

Femke:

Vind vooral de omschrijvingen bij de foto's hilarisch!